SyncMate
SyncMate
8.0.469

3.0

SyncMate free download for Mac

SyncMate

8.0.469
05 December 2019

Sync your Mac with Android, iOS, other Macs, and more.

Overview

SyncMate allows syncing your Mac data with Android, iOS, and other Mac, MTP, or mounted devices, as well as with Google, Dropbox, and iCloud accounts.

SyncMate is offered in Free and Expert editions.

  • Free SyncMate lets you sync Contact and Calendar entries between Mac and supported devices. Sync with Google and Dropbox accounts is also available. SyncMate allows reading messages from Android and iOS right on Mac.
  • Expert Edition will sync iTunes, iPhoto and Photos.app, Safari Bookmarks, Reminders and separate folders (sync options depend on the device you are syncing). It offers AutoSync option which lets you set various parameters of automatic sync for any of supported device. You can sync Folders between Mac and mounted storage devices and other Macs in real time, i.e., once you have changed any data on your Mac or connected device, it will be synced immediately.
  • With Expert Edition you can create, send, delete, search and export text messages from Android and iOS on your Mac. It also allows the conversion of videos to AVI, MPG, MP4, WMV, ASF, 3GP and audio files to MP3 and WAV prior to syncing them to device (Pictures, Videos and Music plugin).

Sync can be performed via USB, Wi-Fi, Bluetooth and Ethernet (depends on synced device). SyncMate is compatible with OS X 10.10 and higher. Device compatibility: iOS 5.x-8.x devices; Android 3.x, 4.x, 5.x, 6.x, 7.x.

Note: this upgrade is absolutely FREE for all SyncMate 7 users. If you use previous versions of SyncMate Expert and have Lifetime Upgrades Guarantee. Contact the developer for upgrade details.

50% discount. If you are running any of previous versions of SyncMate Expert you can upgrade to SyncMate 7 Expert with 50% discount.

What's new in SyncMate

Version 8.0.469:
Added:
  • Compatibility with macOS 10.15 Catalina
  • Compatibility with iOS 13
  • Compatibility with Android 10
Other:
  • Highly improved: overall sync process stability on the latest OSs versions of all devices due to fully updated synchronization mechanism
  • Lots of minor fixes and other improvements

Join over 500,000 subscribers.

Subscribe for our newsletter with best Mac offers from MacUpdate.

170 SyncMate Reviews

See all

Rate this app:

john-zimmatore
13 November 2019

Most helpful

Just upgraded to Version 8...very slow to sync compared to Version 7. Also, disappointed to see a bug I found in Version 7 and verified by Eltima concerning a problem with syncing an event in a series that was changed or cancelled was not addressed.
Like (1)
Version 7.4.452
stern-regina
27 March 2020
Reading other users' reviews can be discouraging to say the least, but I still decided to give this software a try. I have the free version of SyncMate right now and so far it didn't mess up any of my events or contacts, on the contrary - it works as expected! Yay! I am considering to get the Expert for syncing data on my mounted drive and have high hopes for it.
Like
Version 8.0.469
It is not a simple one-step product, unfortunately, but the task it solves is not an easy and straightforward one either. When I first got SyncMate I had to contact the support team on several occasions, but once I figured it all out, things are looking up!
Like
Version 8.0.469
plvitor23
12 March 2020
One of the SLOWEST apps I've ever used. Transferring 20 gigabytes in 5 hours in 2020? Are you kidding me? It's useless! Refund Guarantee? NO WAY. IT'S IMPOSSIBLE TO HAVE YOUR MONEY BACK! IT'S SEEMS LIKE A SCAM! DON'T BUY THIS APP!! BELIEVE ME!!! I'M AN HONEST PERSON AND WANT TO HELP OTHERS! COMPANIES LIKE THAT SHOULD NOT EXIST!
Like
Version 8.0.469
1 answer(s)
Eltima Software
Eltima Software
13 March 2020
We need to reproduce the issue in order to be able to find a solution or consider a refund and we are waiting for the additional details from your end. They are crucial for the investigation.
Like
Version 8.0.469
adammitchel258
20 January 2020
I'm glad to find an application that is compatible with Catalina macOS. SyncMate helps me to keep all my files in the latest version on every device. The app works quickly and without bugs. I had problems at first with synchronization photos between my Xiaomi and Mac, but the support service was able to fix this problem. Good app! Recommend.
Like (1)
Version 8.0.469
sintagmo
25 December 2019
Version 7.4.452 - Syncmate is not only very expensive for what it is supposed to do, since it should not be so difficult (synchronize two types of OS-Android and macOS) to transfer files, but it does not. Only once I have been able to transfer what that was urgent, that was not all. Other times (about 50 attempts with and without cable for a month) the connection was lost, both by cable and WiFi. Syncmate has not caused any major problems on my mac, but a lot of time wasted trying to synchronize for the time necessary for all the photos to be transferred. Useless. Helpdesk seemingly helpful but in fact desperately misleading. I contacted Eltima and the other Electronic Team company (which seems to be a mirror of this one, because they answered me and my emails indifferently) 5 days after buying it, well before the 14-day trial with the right a refund ... Nothing helped. Always very friendly, but taking time to respond never accepting that his app did not work and they should return my money. Nothing. They, always very kind, "bullfighting", as they say in Spain, and making me repeat the same tests over and over again, or inventing others ... to extend time and never pay me. I have given up, but I take this website to report this abuse, this useless app and the bad tricks of its unscrupulous sellers.
Like
Version 8.0.469
sintagmo
25 December 2019
Version 7.4.452 - Syncmate is not only very expensive for what it is supposed to do, since it should not be so difficult (synchronize two types of OS-Android and macOS) to transfer files, but it does not. Only once I have been able to transfer what that was urgent, that was not all. Other times (about 50 attempts with and without cable for a month) the connection was lost, both by cable and WiFi. Syncmate has not caused any major problems on my mac, but a lot of time wasted trying to synchronize for the time necessary for all the photos to be transferred. Useless. Helpdesk seemingly helpful but in fact desperately misleading. I contacted Eltima and the other Electronic Team company (which seems to be a mirror of this one, because they answered me and my emails indifferently) 5 days after buying it, well before the 14-day trial with the right to return ... Nothing helped. Always very friendly, but taking time to respond never accepting that his app did not work and they should return my money. Nothing. They, always very kind, "bullfighting", as they say in Spain, and making me repeat the same tests over and over again, or inventing others ... to extend time and never pay me. I have given up, but I take this website to report this abuse, this useless app and the bad tricks of its unscrupulous sellers.
Like
Version 8.0.469
1 answer(s)
Eltima Software
Eltima Software
26 December 2019
As we wrote earlier the standard refund procedure implies that technicians confirm the presence of the bug or make a resolution of "unreproducible" malfunctioning. That is why our Support Team asked you to make tests. As we can not confirm the presence of the bug in our software right now, the refund request cannot be approved.
Like
Version 8.0.469
sintagmo
25 December 2019
Syncmate is a compete fake. Syncmate is not only very expensive for what it is supposed to do, since it should not be so difficult (synchronize two types of OS-Android and macOS) to transfer files, but it does not. Only once I have been able to transfer what that was urgent, that was not all. Other times (about 50 attempts with and without cable for a month) the connection was lost, both by cable and WiFi. Syncmate has not caused any major problems on my mac, but a lot of time wasted trying to synchronize for the time necessary for all the photos to be transferred. Useless. Helpdesk seemingly helpful but in fact desperately misleading. I contacted Eltima and the other Electronic Team company (which seems to be a mirror of this one, because they answered me and my emails indifferently) 5 days after buying it, well before the 14-day trial with the right to return ... Nothing helped. Always very friendly, but taking time to respond never accepting that his app did not work and they should return my money. Nothing. They, always very kind, "bullfighting", as they say in Spain, and making me repeat the same tests over and over again, or inventing others ... to extend time and never pay me. I have given up, but I take this website to report this abuse, this useless app and the bad tricks of its unscrupulous sellers.
Like
Version 8.0.469
4 answer(s)
Eltima Software
Eltima Software
26 December 2019
> it should not be so difficult (synchronize two types of OS-Android and macOS) to transfer files, but it does not Yes, you are right. SyncMate is designed to transfer data from Mac to Android devices. We are sorry for the problems that you've encountered with our software still persists. Unfortunately, we cannot find the conversation in our database according to the information you had provided. Thus, we would be really thankful if you can contact our Support Team again via email for further discussion.
Like
Version 8.0.469
Eltima Software
Eltima Software
26 December 2019
> it should not be so difficult (synchronize two types of OS-Android and macOS) to transfer files, but it does not . - Yes, you are right. SyncMate is designed to transfer data from Mac to Android devices. We are sorry for the problems that you've encountered with our software still persists. Unfortunately, we cannot find the conversation in our database according to the information you had provided. Thus, we would be really thankful if you can contact our Support Team again via email for further discussion.
Like
Version 8.0.469
Eltima Software
Eltima Software
26 December 2019
> I contacted Eltima and the other Electronic Team company (which seems to be a mirror of this one. - Electronic Team company is not the mirror of Eltima Software company. The thing is that product rights were transferred to Electronic Team Inc.
Like
Version 8.0.469
Eltima Software
Eltima Software
26 December 2019
> This app did not work and they should return my money. - The standard refund procedure implies that technicians confirm the presence of the bug or make a resolution of "unreproducible" malfunctioning. That is why our Support Team asked you to make tests. As we can not confirm the presence of the bug in our software right now, the refund request cannot be approved.
Like
Version 8.0.469
yvalain-music
22 December 2019
Hi, I just bought SyncMate Expert 8.0.469 in order to copy my media files from my mobile phone Xiaomi MI9 to my iMac now equipped with OSX Catalina. Unfortunately my phone is not recognized by the application no matter what I do. I tried many things found on the internet (including frightening changes of my phone parameters in order to get the USB connection working). I didn't find any help to explain precisely what must be done when the phone is a Xiaomi MI9 (based on Android but not only). How can the developper of SyncMate help me? When I paid the application it was said that it was very very simple to use. But I can not even initiate the connection (USB, Wifi or bluetooth). Thanks in advance
Like (1)
Version 8.0.469
1 answer(s)
Eltima Software
Eltima Software
23 December 2019
Thank you for reaching us. We are sorry for the problems that you've encountered with our software. We recommend to establish connection with your Android device via USB cable. It is faster, more stable and more reliable. Here you can find the guide on how to do that: https://www.eltima.com/wiki/user-guides/syncmate/device-settings.html#usb If the problem still persists, please contact us via email support@eltma.com for further investigation.
Like (1)
Version 8.0.469
philbin
17 December 2019
AVOID AT ALL COSTS. NO REFUNDS. The software was an utter failure at its supposed purpose, and it mangled my computer to such an extent I had to boot it up from an emergency disk and spend hours picking out the bits of garbage they installed and deleting them.   In this case, I was trying to sync and transfer music files between a Mac and an Android-based music player.  I installed the free version of the software on my Mac, and it only did a limited number of things, none of which were what I wanted it to do.  So I paid, via PayPal, for the "Expert" edition of the software and installed it.  It was a disaster.  This "Expert" package installed pieces of itself all over my operating system, without including an uninstall routine.   The new software immediately upon launch began to play havoc with my machine, turning the monitor on and off in a rapid fashion without pause.  When I managed to get that calmed down (though the monitor image was crazily askew), I tried to sync the computer with the music player in all three ways on offer (USB, WiFi, and Bluetooth).  IN ALL CASES THE SOFTWARE FAILED to sync the music player and computer.  Nothing I tried worked.  Just kept getting error messages.  When all their garbage was off my computer, it went back to normal operation.
Like
Version 8.0.469
1 answer(s)
Eltima Software
Eltima Software
17 December 2019
1. We are sorry for the problems that you've encountered with our software. We assume that you contacted our Support Team previously but, unfortunately, we cannot find the conversation in our database according to the information you had provided. 2. Yes, you are right. SyncMate supports transfer music files between a Mac and an Android device but this option is available only in the Expert version of the app. 3. Please contact our support team directly via email support@eltima.com so they will bw able to troubleshoote an issue or confirm malfunction and approve the refund request. The software works properly at the moment and we are eager to help.
Like
Version 8.0.469
john-zimmatore
13 November 2019
Just upgraded to Version 8...very slow to sync compared to Version 7. Also, disappointed to see a bug I found in Version 7 and verified by Eltima concerning a problem with syncing an event in a series that was changed or cancelled was not addressed.
Like (1)
Version 7.4.452
1 answer(s)
Eltima Software
Eltima Software
14 November 2019
Hello. Please send us (support@eltima.com) some screenshots displaying ‘events in a series that are being changed or cancelled’ what are they and how do you actually create them? They simply refuse to get synced or maybe are duplicated? Please send us a screenshot of the Calendar plugin configuration and the activity log from new SyncMate v.8 as well. Thanks.
Like
Version 7.4.452