Postbox
Postbox
7.0.5.2

3.6

Postbox free download for Mac

Postbox

7.0.5.2
10 October 2019

Powerful and flexible email client.

Overview

Postbox is a new email application that helps you organize your work life and get stuff done. It has all the elegance and simplicity of Apple Mail, but with more power and flexibility to manage even the most demanding workloads.

Features:
  • Ultra-Fast Search - Instantly find messages, attachments, images, links, and contacts.
  • Conversation Views - Make sense of email threads through chronological message views.
  • Better Organization - Tabs, Topics, and To-Dos help you stay organized with less effort.
  • Works Great with OS X - Postbox integrates with the Address Book, iCal, iPhoto, Spotlight, and Quick Look. Postbox even works with OmniFocus and Things!
  • Quick and Easy Setup - Postbox will automatically determine your connection settings for you!

Postbox is available in English, German, French, Spanish (Spain), English (British), Italian, Dutch, Portuguese (Brazilian), Russian, and Swedish.

What's new in Postbox

Version 7.0.5.2:
  • Fixed a selection issue in the RSS/Feed subscription list
  • Fixed several issues with Quick Post and Gmail labeling in the Quick Bar
  • Fixed a graphics glitch in the tab bar

407 Postbox Reviews

See all

Rate this app:

DragonMaster
16 September 2019

Most helpful

I must revise my earlier review. I do so reluctantly. As I see it there are several problems that when I gave the Company to help with or issue a refund they issued the refund and closed of the box to communicate with them. The issues? 1) Postbox would wake you in the middle of the night ignoring the DO NOT DISTURB preference. True you could put your Mac to sleep to avoid that but I don't like to do that. 2) Postbox will timeout and not download your new mail unless you can discover how to fix the timeout setting…it is not transparent and the setting often not dependable. 3) Yes you can set a default font and size of the font for your emails. However, only the setting for the font itself stays chosen…not the size. 4) There is also a periodic problem with creating a new mailbox and its actually being created. At times the app will create the mailbox…but then it is not there. 5) As another reviewer stated SpamSieve is not supported, the Developers are aware and are seemingly not interested in fix. 6) Close to the most egregious is the Company is horrible about responding to requests for help. Apparently, the only way to get a response is to pay an 8$ charge per incident. Requesting help through the Bug Reporting/Suggestion Portal is for the most part ignored. 7) What may be the most infuriating and disturbing is that you must turn off the NO CROSS TRACKING preference in Safari to even get into the site to request help, to sign up for the blog etc. That is repellent to me! I have a real issue with any party that tells me that I have to decrease my security protocols to communicate with them. I leave the 2 stars rather than 1 or none because the app has enormous potential. But does the Developer?
Like (2)
Version 7.0.3
chaynes4
04 October 2019
I'm finding Postbox works really well for me. It's been about a week and I've established all my accounts in PB to see how it handles everything. I like the interface. So far so good.
Like
Version 7.0.5
davidgb
02 October 2019
This has been my go-to mail app for 9 years now. Continual refinements keep coming down the pipe. It is good, the only reason I don't give it 5 stars is that it can be over complex at times.
Like
Version 7.0.5
lpd2000
27 September 2019
I have been using this software for 3 years and do like many things and features, UI is very convenient, but it is buggy and the company charges for tech support even licensed users. I could not find a solution to my problem on the internet. The problem is that the software sends a message unexpectedly in the middle of typing... Keep looking for alternative mail client for mac.
Like (1)
Version 7.0.5
DragonMaster
16 September 2019
I must revise my earlier review. I do so reluctantly. As I see it there are several problems that when I gave the Company to help with or issue a refund they issued the refund and closed of the box to communicate with them. The issues? 1) Postbox would wake you in the middle of the night ignoring the DO NOT DISTURB preference. True you could put your Mac to sleep to avoid that but I don't like to do that. 2) Postbox will timeout and not download your new mail unless you can discover how to fix the timeout setting…it is not transparent and the setting often not dependable. 3) Yes you can set a default font and size of the font for your emails. However, only the setting for the font itself stays chosen…not the size. 4) There is also a periodic problem with creating a new mailbox and its actually being created. At times the app will create the mailbox…but then it is not there. 5) As another reviewer stated SpamSieve is not supported, the Developers are aware and are seemingly not interested in fix. 6) Close to the most egregious is the Company is horrible about responding to requests for help. Apparently, the only way to get a response is to pay an 8$ charge per incident. Requesting help through the Bug Reporting/Suggestion Portal is for the most part ignored. 7) What may be the most infuriating and disturbing is that you must turn off the NO CROSS TRACKING preference in Safari to even get into the site to request help, to sign up for the blog etc. That is repellent to me! I have a real issue with any party that tells me that I have to decrease my security protocols to communicate with them. I leave the 2 stars rather than 1 or none because the app has enormous potential. But does the Developer?
Like (2)
Version 7.0.3
1 answer(s)
Postbox, Inc.
Postbox, Inc.
21 September 2019
JohnGregory, we're very sorry your experience wasn't a good one. We strive to make every customer experience the very best it can be, but unfortunately, you submitted three support requests through our bug reporting form (which goes to the programmers) instead of the support form (which goes to the support team), on a Saturday and Sunday (when Postbox was closed). By Monday morning at 5:20 AM, we received a refund request from you, which we promptly honored. For your technical issues, we tested each one of these scenarios and found Postbox to be working correctly. It could be that you have a 3rd party utility or security/virus program interfering with Postbox, which could be resolved by following our troubleshooting steps or working with the Postbox support team. Concerning SpamSieve, we do not develop this application, but we've whitelisted SpamSieve in Postbox 7 and have expressed a desire for Postbox to be supported. Finally, we're sorry that you had trouble with our Help Center, but Zendesk powers this service and they require cross-tracking to be disabled in Safari (see: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360033893613). Thanks for giving Postbox a try, and we wish you the best of luck in your email app search.
Like (1)
Version 7.0.4
katyevalentine
13 September 2019
Yea, best email program ever! I have the lifetime subscription, and I migrate it from computer to computer with ease .... and customer support is REALLY great. My emails are organized and I know where everything is. Highly recommend!
Like (1)
Version 7.0.2
DragonMaster
11 September 2019
This is one excellent app! The very best email client around. I hate the subscription, but I guess people have to be paid for their work. This is the only subscription app I have, got rid of all the others. One special note, I had one hell of a time getting on their site. Tried for hours and hours no way to get in. Finally I was given the solution. I am not please with it. If you have the Safari prefs set to PREVENT CROSS-SITE TRACKING the site will not work. The company demands that you disable that protection to use their help site or even register for it. This should be abandoned.
Like (1)
Version 7.0.2
1 answer(s)
Cookie08
Cookie08
15 September 2019
Just buy the lifetime licence
Like
Version 7.0.3
DennyPackard
11 September 2019
After SIX weeks of research back in early 2017 to find the best email program when migrating my email from Eudora on my legacy MacBook Pro to my new iMac, Postbox and Thunderbird were by far the most highly regarded email applications. Thunderbird is free, while a lifetime licence for Postbox cost some money. Frugal though I am, I decided to value quality over cost and forked over the cash. I'm quite satisfied. Postbox has been updated about twice a month since then. When I had a couple technical problems, their technical staff came to my rescue very quickly. There are still a couple minor bugs I hope will get fixed, plus some small features for Eudora I would love to be added, but overall, I am VERY satisfied! I am especially happy that I could buy a lifetime licence because I would ever go for a subscription purchase. (Possibly a purchase for each upgrade/version, however.)
Like
Version 7.0.2
Glenbo
10 September 2019
Hands down the best ever email client I've ever used, each release gets more and more solid and reliable! I used to use Outlook, but now that feels so unpleasant to use! I file emails when they come in and the quick keys to do this are now second nature, v to bring up the move prompt, then type the first three letters and your email is filed! Brilliant, designed by people that use email!
Like (1)
Version 7.0.0
aaffonso
10 September 2019
BE CAREFUL. Postbox has quietly moved to the subscription model, actually so quietly that you won't have that information prior to the purchase page. After being under a license purchasing model since their beginning, this is a huge change and deserves a better communication. I almost bought this unaware of the change, just noticed at the last moment reading their twitter replies, my Paypal page was already open. The software is fine, but the lack of clear communication deserves one star.
Like (3)
Version 7.0.0
2 answer(s)
Postbox, Inc.
Postbox, Inc.
20 September 2019
Mr. Affonso, We've been very upfront, clear and transparent on our pricing for Postbox 7. * On our store page the product description states "Postbox Annual Subscription." * The top of the store page states "Epic Email for less than a cup of coffee – only $2.49 per month (paid annually)." * We've communicated the licensing model in the product announcement on our Blog, in our newsletters, in our FAQ, and everywhere else Postbox 7 is mentioned. The only exception would be our release notes, because those are supposed to be technical in nature. That said, if you have ideas on how to make this more clear, we would love to hear them. Thank you.
Like (1)
Version 7.0.3
aaffonso
aaffonso
20 September 2019
You have changed the licensing model, a current client like myself won't bother to read the small notes on the purchase page or a FAQ, just will buy as any other major release, assuming it is the same model as before. This is a HUGE change and needs to be loud and clear on the front page. Also, on the top right of your page, instead the BUY button would help to be more apparent if you guys change to a SUBSCRIBE button.
Like (1)
Version 7.0.4
Ordenador
06 September 2019
I have been using Postbox for several years now and have found it to be a great email solution. It is a pleasure to use. There are lots of nice touches throughout the application.
Like (1)
Version 7.0.0
$29.99

3.6

App requirements: 
  • Intel 64
  • OS X 10.9.0 or later
Category: 
Developer Website: 
Download(61.5 MB)Purchase nowMacUpdateInstall with MacUpdate

Downloaded & Installed 95,357 times